6 nejčastějších chyb tiskáren OKI a řešení, která Vám v servise nenabídnou

Svítí na displeji vaší tiskárny OKI chyba s přívlastkem Service call a nicneříkajícím číslem? Pomůžeme vám problém vyřešit krok za krokem bez návštěvy servisu.

Pokud totiž máte v tiskárně neoriginální tonery a originální kupovat nechcete, v servisu vám nejspíše nebudou ochotni pomoct.

Uvedená řešení jsou šitá na míru nejběžnějším barevným a některým černobílým tiskárnám OKI.

Rychlý přehled:

Inspection is required 142, 143: Error (chyba 142 a 143)

Service call 983: Error (chyba 983)

Service call 980: Error (chyba 980)

Service Call 231: Error 03 (Chyba 231)

Error 613, 614, 615, 616 (chyba 613, 614, 615, 616)

Service call 134: Error


Inspection is required 142, 143: Error (chyba 142 a 143)

Chyby 142 a 143 se zobrazí v případě, že tiskárna zaznamená nesprávné usazení zobrazovacího válce OKIToto chybné usazení může způsobit také nesprávně vložený přenosový pás OKI, který se nachází pod válcem. Problém může být také způsoben zaseknutým papírem pod přenosovým pásem. S chybou se setkáváme u barevných tiskáren OKI.


Řešení:

1. Vyjměte zobrazovací válec s tonery a přenosový pás z tiskárny.

2. Ujistěte se, že pod pásem není uvíznutý papír. Pokud ano, vyjměte jej.

3. Vložte přenosový pás zpátky na místo. Pás vkládejte do prostoru označeného šipkami pod správným úhlem tak, aby šipky na přenosovém pásu směřovaly k šipkám v tiskárně.

Usazení přenosového pásu
Abychom chybu 142 nebo 143 vymazali, je nutné správné usadit přenosový pás.


4. Modré páčky na přenosovém pásu zajistěte do správné polohy. Při vkládání pásu a uzamykání páček by neměl žádný z dílů klást odpor.

Modré páčky na prenosovom páse
Přenosový pás zajistíme na místě modrými páčkami.

5. Vložte zobrazovací válec s tonery do tiskárny. Válec musí přesně a hladce zapadnout na určené místo.


Service call 983: Error (chyba 983)

Chyba 983 upozorňuje na současné vložení více kazet stejné barvy do tiskárny. Tiskárna se tak snaží zabránit tomu, aby se tonerový prášek nesprávné barvy dostal do zobrazovací jednotky.

Chyba se ale může vyskytnout i v případě, že v tiskárně najednou používáte tonery od různých výrobců. Ty mohou obsahovat různé čipy a tiskárna je může chybně vyhodnotit.

Pokud si tonery OKI plníte sami, může se chyba vyskytnout i v případě, že omylem vložíte stejné čipy do tonerů odlišných barev.


Řešení:

1. Zkontrolujte, zda vkládáte tonerovou náplň OKI do správného slotu v tiskárně. Pokud ano, může se jednat o chybný čip na některé z tonerových kazet.

2. Pokud si tonery plníte sami, ověřte, zda na tonerovou kazetu instalujete čip správné barvy.

3. Zkontrolujte, zda tonery používané v tiskárně jsou od stejného výrobce. Pokud ne, vyměňte je.

Správné vložení tonerů do tiskárny OKI
Zkontrolujte, zda jsou tonery vloženy ve správném slotu. Pokud ano, může se jednat o chybu čipu na některé z tonerových kazet.



Service call 980: Error (chyba 980)

Service call 980: Error signalizuje zaseknutý papír omotaný kolem válce zapékací jednotky OKI. Vyskytuje se nejčastěji při tisku stránek s vysokým pokrytím. Tato chyba se bohužel nedá zcela jednoduše odstranit a nepomůže ani vyjmutí zaseknutého papíru. Standardním postupem je výměna zapékací jednotky, která chybu vymaže.

V některých případech lze však chybu odstranit pomocí speciální pojistky, která vynuluje počítadlo životnosti zapékací jednotky a také chybu 980. Tento postup doporučujeme svěřit do rukou servisního technika. Podrobný postup pak najdete v našem průvodci:


Abyste pravděpodobnost chyby 980 minimalizovali, je důležitá prevence:

  • Používejte kvalitní papír. Běžný nejlevnější kancelářský papír bývá označen třídou C, používejte proto alespoň třídu B, nejlépe kancelářský papír kvality A. Rozdíly v ceně papíru jsou minimální, rozdíly v jeho kvalitě značné.
  • Při tisku fotografií používejte speciální tvrdší papír.
  • Při tisku stránek s vysokým pokrytím používejte zadní výstupní zásobník papíru. Dráha papíru se tak napřímí a riziko omotání se sníží. Zadní výstupní zásobník však nelze použít při oboustranném tisku.
Zadní výstupní zásobník OKI
Použití zadního výstupního zásobníku v tiskárnách OKI snižuje pravděpodobnost chyby Service call 980: Error.



Service Call 231: Error 03 (Chyba 231)

Jedná se o chybu, která se vyskytuje zejména v barevných tiskárnách OKI. Zobrazí se v případě problémů v komunikaci mezi tiskárnou a tonerovou kazetou.

Může se tedy jednat o problém s kontaktem nebo o vadu čipu na konkrétním toneru. Často se ale tato chyba vyskytuje při současném používání alternativních tonerů různých výrobců v jedné tiskárně.

Řešení

  1. Zkontrolujte, zda jsou tonery, které do tiskárny vkládáte určené do vaší tiskárny OKI.
  2. Zkontrolujte, zda tonery používané v tiskárně jsou od stejného výrobce. Pokud ne, vyměňte je.
  3. Zkontrolujte usazení čipu na tonerové kazetě, případně jej usaďte do správné polohy.
  4. Očistěte kontaktní plochy čipu a čtečky čipu v zobrazovací jednotce suchým hadříkem.
  5. Pokud máte tonery od stejného výrobce se stejnými čipy, vyměňte toner, po vložení které se chyba zobrazuje.


Detailnější popis řešení chyby Service Call 231: Error 03 včetně fotografií jsme pro vás připravili v samostatném článku:



Error 613, 614, 615, 616 (chyba 613, 614, 615, 616)

Zobrazuje se na displeji Error 613, i když je toner vložený v tiskárně? Pak bude pravděpodobně problém v komunikaci mezi čipem na toneru a tiskárnou.

Častěji se vyskytuje u černobílých tiskáren OKI. Týká se ale i černého toneru u barevných tiskáren.

Stejná chyba u ostatních barevných tonerů má označení 614 (žlutý toner), 615 (magenta toner), 616 (cyan toner).

Řešení:

  • Zkontrolujte, zda jste do tiskárny omylem nevložili startovací toner. Startovací tonery dodávané s tiskárnou neobsahují čip, tiskárna proto nemá jak poznat, že je toner vložený.
  • Někdy pomůže opětovné usazení toneru do tiskárny. Vypněte tiskárnu, vyjměte toner a očistěte kontaktní plochy čipu na toneru suchým hadříkem. Toner vložte do tiskárny a tiskárnu zapněte.
  • U novějších modelů, zejména u netestovaných renovovaných tonerů, může být čip otočený nesprávným směrem. Otočením čipu můžete problém vyřešit.
  • Pokud žádný z uvedených kroků nepomohl, nemusíte hned měnit celý toner. Často pomůže pouze výměna čipu. Nový čip najdete v kategorii Tonerové čipy do tiskáren OKI.


Service call 134: Error

Související chyby:

  • Service call 131: Error
  • Service call 132: Error
  • Service call 133: Error

Chyby 131–134 signalizují problém s připojením LED tiskových hlav v tiskárně.

Řešení:

Pokud se neprovede správně, může opětovné zapojení konektoru do LED hlavy paradoxně způsobit více škody než užitku.

Jak správně zapojit LED hlavu, aby nedošlo ke zkratu na základní desce tiskárny a permanentní chybě 134? Vše se dozvíte v našem průvodci.


Získejte fotoprůvodce zdarma:


Jak se vyhnout chybám způsobených tonery?

Mnoha chybám způsobených tonery se můžete snadno vyhnout používaním kvalitnějších renovovaných tonerů do tiskáren OKI. Ten správný do vaší tiskárny najdete v kategorii Tonery do tiskáren OKI


Řešení dalších chyb v tiskárnách OKI:







Vánoční provozní doba

Předvánoční objednávky odesíláme až do 23.12. včetně.

Více informací