Upozornila vás vaše tiskárna na to, že jste do ní vložili neoriginální toner či náplň? Vysvětlíme vám, proč tomu tak je a zda je to v pořádku, nebo se jedná o vadu toneru či náplně.
Jestliže tiskárna normálně funguje, v následujících případech nemusíte hlášení věnovat žádnou pozornost a můžete se bez obav pustit do tisku:
Cílem tohoto hlášení je upozornit vás na to, že jste do tiskárny vložili neoriginální toner či náplň.
V případě některých tiskáren (například Epson, Kyocera...) bude nutné v nastavení tiskárny povolit použití neoriginálních tonerů či náplní. V případě některých tiskáren OKI, lze použití neoriginálních tonerů povolit postupem, který najdete v článku Jak obejít upozornění na neoriginální toner v tiskárnách OKI.
Možná si řeknete, že je upozornění zbytečné. Existují však situace, kdy se majitelé tiskárny domnívají, že zakoupili originální toner. V tomto případě je upozornění tiskárny velmi užitečné a může vás upozornit na případný falzifikát originálního toneru.
Často jde také o výsledek dohody výrobců tiskáren a výrobců neoriginálních čipů, jejímž cílem je to, aby byly originální a neoriginální tonery jasně odlišené. Toto hlášení na stránce stavu spotřebního materiálu nijak neovlivňuje chod tiskárny a ta v tomto ohledu funguje stejně jako s originálními tonery.
Tiskárna vás na použití neoriginálních tonerů upozorní i v případě použití tonerů bez čipu, nebo s prázdným originálním čipem.
Tonery bez čipu lze používat v některých tiskárnách Canon. Po vložení takového toneru není tiskárna schopna vložený toner identifikovat, a proto zobrazí chybovou hlášku o toner, že používáte tonerovou kazetu jiné společnosti nebo padělek. Toto hlášení se v tiskárně objeví po vložení těchto tonerů:
V případě těchto tonerů stačí toto upozornění potvrdit stisknutím tlačítka OK a tiskárna bude dále tisknout.
Některé tonery bez čipu vyžadují abyste na ně před vložením do tiskárny nainstalovali čip z prázdného originálního toneru. Bez něj je tiskárna neakceptuje. Po nainstalování čipu bude tiskárna zobrazovat hlášení o použití prázdného nebo padělaného toneru, ale bude dále tisknout. Příkladem těchto tonerů jsou:
Co ale dělat v případě, že hlášení nezmizí, tiskárna netiskne, případně se dokonce přidá ještě jiná chyba? Pak se může jednat o vadu čipu na toneru a jeho výměna může situaci vyřešit.
Problém může být způsoben také aktualizací firmware tiskárny, kterým výrobce neoriginální tonery a náplně zablokuje. Tento typ aktualizace pravidelně vydává společnost HP, Lexmark a v poslední době také Brother. Pro tyto případy doporučujeme automatické aktualizace firmware tiskáren preventivně vypnout.
Pokud nový firmware vaši tiskárnu zablokuje, je nutné vyměnit neoriginální tonery za tonery s aktuálním čipem, nebo za originální tonery či náplně. Zpravidla do několika týdnů se pak na trhu objeví neoriginální tonery s novými čipy, které s novým firmware budou fungovat.