Tiskárna hlásí, že byl vložen neoriginální toner či náplň. Co s tím?

Upozornila vás vaše tiskárna na to, že jste do ní vložili neoriginální toner či náplň? Vysvětlíme vám, proč tomu tak je a zda je to v pořádku, nebo se jedná o vadu toneru či náplně.

Kdy je hlášení o neoriginálním toneru v pořádku?


1. Standardní upozornění na použití neoriginálního toneru

Jestliže tiskárna normálně funguje, v následujících případech nemusíte hlášení věnovat žádnou pozornost a můžete se bez obav pustit do tisku:

  • Hlášení se zobrazilo pouze jednou (například po zapnutí tiskárny).
  • Hlášení zmizelo automaticky (nebo po potvrzení) a již se nezobrazuje.
  • Hlášení je viditelné pouze na výtisku stavu spotřebního materiálu.

Cílem tohoto hlášení je upozornit vás na to, že jste do tiskárny vložili neoriginální toner či náplň.

V případě některých tiskáren (například Epson, Kyocera...) bude nutné v nastavení tiskárny povolit použití neoriginálních tonerů či náplní. V případě některých tiskáren OKI, lze použití neoriginálních tonerů povolit postupem, který najdete v článku Jak obejít upozornění na neoriginální toner v tiskárnách OKI.

Možná si řeknete, že je upozornění zbytečné. Existují však situace, kdy se majitelé tiskárny domnívají, že zakoupili originální toner. V tomto případě je upozornění tiskárny velmi užitečné a může vás upozornit na případný falzifikát originálního toneru.

Často jde také o výsledek dohody výrobců tiskáren a výrobců neoriginálních čipů, jejímž cílem je to, aby byly originální a neoriginální tonery jasně odlišené. Toto hlášení na stránce stavu spotřebního materiálu nijak neovlivňuje chod tiskárny a ta v tomto ohledu funguje stejně jako s originálními tonery.


Mezi falzifikáty a alternativními tonery je velký rozdíl.

Zatímco falzifikáty vypadají jako originální tonery, ve skutečnosti jsou to nekvalitní napodobeniny, obírající lidi o peníze. Alternativní tonery se již na první pohled od originálů jasně odlišují a peníze s nimi naopak ušetříte.


2. Upozornění při používaní tonerů bez čipu

Tiskárna vás na použití neoriginálních tonerů upozorní i v případě použití tonerů bez čipu, nebo s prázdným originálním čipem

Tonery bez čipu lze používat v některých tiskárnách Canon. Po vložení takového toneru není tiskárna schopna vložený toner identifikovat, a proto zobrazí chybovou hlášku o toner, že používáte tonerovou kazetu jiné společnosti nebo padělek. Toto hlášení se v tiskárně objeví po vložení těchto tonerů:

V případě těchto tonerů stačí toto upozornění potvrdit stisknutím tlačítka OK a tiskárna bude dále tisknout.

Hlášení tiskárny Canon po vložení kompatibilního toneru 071H bez čipu.
Hlášení tiskárny Canon po vložení kompatibilního toneru 071H bez čipu. Stačí stisknout tlačítko OK a můžete pokračovat v tisku.


Některé tonery bez čipu vyžadují abyste na ně před vložením do tiskárny nainstalovali čip z prázdného originálního toneru. Bez něj je tiskárna neakceptuje. Po nainstalování čipu bude tiskárna zobrazovat hlášení o použití prázdného nebo padělaného toneru, ale bude dále tisknout. Příkladem těchto tonerů jsou:




Kdy může toto hlášení poukazovat na problém nebo závadu?

Co ale dělat v případě, že hlášení nezmizí, tiskárna netiskne, případně se dokonce přidá ještě jiná chyba? Pak se může jednat o vadu čipu na toneru a jeho výměna může situaci vyřešit.

Problém může být způsoben také aktualizací firmware tiskárny, kterým výrobce neoriginální tonery a náplně zablokuje. Tento typ aktualizace pravidelně vydává společnost HP, Lexmark a v poslední době také Brother. Pro tyto případy doporučujeme automatické aktualizace firmware tiskáren preventivně vypnout.

Pokud nový firmware vaši tiskárnu zablokuje, je nutné vyměnit neoriginální tonery za tonery s aktuálním čipem, nebo za originální tonery či náplně. Zpravidla do několika týdnů se pak na trhu objeví neoriginální tonery s novými čipy, které s novým firmware budou fungovat.

V Tonersypu všechny aktualizace firmware pečlivě sledujeme.

Jakmile se nový firmware objeví, aktualizujeme všechny čipy na tonerech a náplních tak, aby náplně a tonery ve vaší tiskárně vždy fungovaly.


Firmware je interní software tiskárny

umožňující samotné fungování zařízení. Někteří výrobci (nejčastěji Lexmark, HP nebo Brother) pomocí vzdálených aktualizací firmware blokují používání neoriginálních tonerů a náplní v tiskárnách. Firmware bývá často nesprávně zaměňován s ovladači, které jsou však nainstalovány na počítači a nemají na funkci tonerů a náplní žádný vliv.




Získejte fotoprůvodce ZDARMA:

Tento článek se vztahuje
k těmto tiskárnám:

Tento článek se vztahuje
k těmto produktům:

Kapacita: 4 × 825 stránek
Kapacita: 1 × 2000 a 3 × 1600 stránek
Kapacita: 10200 stránek
Kapacita: 2400 stránek

Vánoční provozní doba

Předvánoční objednávky odesíláme až do 23.12. včetně.

Více informací